łożyska Fafnir

łożyska Fafnir

pierwszy kontakt z łożyskami firmy Fafnir – nie wspominam zbyt dobrze. Łożyska wydały mi się zaskakująco stare, takie toporne … Dopiero po latach zrozumiałem to jest klasa dla  siebie samej. „The Fafnir Bearing Company” z New Britain, Connecticut, założona w 1911 roku przez Howard S. Hart. Historia to nie wszystko, najważniejsze są konstrukcje i samo wykonanie łożysk. Dobór materiałów. Łożyska są zaskakująco lekkie …

Poniżej system oznaczeń Fafnir:

http://www.astbearings.com/fafnir-ball-bearings.html

 

 

Prefiks Przyrostek Definicja
0 ? Super-ciche serie.
2 ? Kąt styku 12 stopni w łożyskach promieniowo zamocowanych.
3 ? Kąt styku 25 stopni w łożyskach promieniowych.
2MM ? Abec-7 Precyzyjny, 12 stopniowy kąt kontaktu.
3MM ? Abec-7 Precyzyjny, kąt kontaktu 25 stopni.
ZA ? Stal nierdzewna.
AA ? Stal nierdzewna Inne niż 52100 I 440C.
b ? Typ rdzenia z momentem obrotowym (EG B542).
BCP ? Typ Łożyska Typu Bellcrank, uszczelki Plya (EG Bcp4W10).
WSPÓŁ ? Jednostka wkładu cylindrycznego – (jednostka łożyskowa serii Muob).
re R Typ gąsienicy, łożysko statków powietrznych (EG D7R6-2).
DF ? Samoloty podwójne.
DPP ? Samoloty, dwurzędowe, typu Plya-Pieczęć.
DR ? Dwurzędowe rolkowe łożyska przemysłowe.
DRN ? Podwójna sztywna poduszka.
DSA ? Standardowa Podwójna Poduszka Poduszki, Dwa Wide wewnętrzne łożyska pierścieniowe z pierścieniami blokującymi, każdy pojedynczy labirynt łożyska uszczelniony (jednostka łożysk wymiennych serii Sprzedam).
DSADD ? Same z serii Dsa oprócz ozdobionych pyłkami.
DSAO ? Seria samozapłonu Dsa z wyjątkiem ciężkich serii (jednostka łożysk wymiennych Series Muoa).
DSAODD ? Tak samo jak seria Dsadd z wyjątkiem ciężkich serii (jednostka łożysk wymiennych serii Muoa).
DSP ? Łożyska Samonastawne Samonastawne Samonastawne Samonastawne Rowery, Plya-Seal, Pre-Smarowane.
DSRP ? Walec samonastawny dla samolotów z uszczelkami Plya.
DW ? Samolot, Szeroki, Dwu-Rzędowy.
fa ? Okrągły pierścień zewnętrzny, głównie małe rozmiary.
FL ? Łożyska Fairlead Samoloty.
sol ? Odporne uszczelnienie mechaniczne, szerokie wewnętrzne łożysko pierścieniowe.
sol ? Przewodnik po statkach powietrznych.
sol KLL Podwójny Mechani-Pieczęć Szeroki Wewnętrzny Pierścień Łożyska, z
sol KLLB Podwójny Mechani-Pieczęć Szeroki Wewnętrzny Pierścień Łożyska, z
sol Y Popchnij łożysko prowadzenia prowadnicy (EG G4Y17).
GD ? Przewodnik po statkach powietrznych.
GN ? Seria ciężka, nadający się do smarowania, szeroki pierścień wewnętrzny, łożyska mechaniczne.
H ? Tylko na pudełku, wyznacza wewnętrzne dopasowanie.
jot ? Extra Loose Internal Fit.
KA ? Typ pieczęci samolotu Aero.
KF ? Jednostronne Jednostki Samolotowe, Początkowo Felt Seals, a teraz Plya-Pieczęcie, Te same nazwy.
KP ? Samolot jednośladowy Plya-Pieczęć.
KP ZA Pełny typ łożyska powietrznego, uszczelnienie Plya, wstępnie smarowane, średnie cło (EG
KP AR Łożyska ślizgowe Łożyska statków powietrznych (EG Kp3Ar11-2).
KP b Pełne łożysko statków powietrznych, średnie obciążenie, uszczelnienie Plya, wstępnie smarowane (EG Kp37B).
KS ? Samoloty, jednostronne, samonastawne.
KS L Samonastawne łożyska lotnicze, metalowa osłona, wstępnie smarowana (EG Ks3L).
L ? Internal Self-Aligning Type.
LAK ? Bezpośrednie mocowanie łożyska kulkowego Oznaczenie serii (Głębokie łożyska serii G-Kllb), Double Mechani-Seal, zewnętrzne łożysko samonastawne.
LAO ? Bezpośrednie zamontowanie łożyska kulkowego Oznaczenie serii (Głębokie łożyska) Gn-Kllb, Double Mechani-Seal, Zewnętrzne łożysko samonastawne.
LC ? Wkład cylindryczny (seria łożysk wymiennych G-Kllb).
LCJ ? Jednostka wkładu kołnierzowego, (seria łożysk wymiennych G-Kllb).
LCJO ? Tak samo jak Lcj z wyjątkiem ciężkich serii (Seria łożysk zastępczych (G-Kllb).
LM ? L Środki krzywkowe lub podcięcie na szerokich łożyskach wewnętrznych. „M” oznacza bardziej zbliżoną tolerancję nachylenia standardowego.
LP ? Specjalne łożysko wewnętrzne, Proctor I Schwartz.
LTU ? Jednostka odbiorcza (wymienna łożyska serii G-Kllb).
M ? Tolerancja Abec-3.
M FS60000 Abec-5 Bearing, (ostatnie cztery cyfry sufiksu Fs są dla specyfikacji klienta).
MC ? Jednostka wkładu samochodowego (wymienna jednostka nośna Muoa).
MM ? Typ Super-Precision produkowany w celu spełnienia wymagań Abec-7.
MUA ? Wymienna jednostka łożyskowa dla blokad na poduszkę Dsa-Dsadd.
MUB ? Wymienna jednostka łożyskowa dla blokad poduszki typu Sa-Sad-Sadd.
MUOB ? Jednostka łożyskowa do Saill, Saodd i Bloczków Poduszkowych.
MV ? Zmodyfikowano Abec-7.
N ? Ciężkie serie, nieprzenikalne szerokie pierścienie wewnętrzne łożysk mechanicznych.
N KLL Przemysłowe łożysko przenoszenia napędu, podwójny uszczelniony, szeroki wewnętrzny pierścień. Z mimośrodowym kołnierzem blokującym.
N KLLB Przemysłowe łożysko przenoszenia napędu, podwójny uszczelniony, szeroki wewnętrzny pierścień z mimośrodowym kołnierzem blokującym, zewnętrzne wyrównanie.
NLTU ? Ramka odbiorcza, stal prasowana do mocowania bocznego.
P ?

Łożyska

specjalne dla statków powietrznych.

P ? Tylko na pudełku, wskazuje luz wewnętrzny.
PSM S Wymiana łożyska dla bloku kuchennego Sal.
PSM TS Wymiana łożyska dla bloku kuchennego Sal.
R ? Regular Fit-Up.
R ? Pojedynczy łożysko kulkowe.
RA ? Rozszerzona wewnętrzna taśma wewnętrzna z kołnierzem.
RB ? Podwójne ekranowane, nadające się do wielokrotnego naprężenia duże

łożyska

wewnętrzne stosowane w gumowych poduszkach.

RBG ? Gumowa poduszka z dodatkiem do smarowania.
RBGF ? Zespół nabojowy z kołnierzem kauczukowym.
RBGU ? Tak samo jak Rbg z wyjątkiem Paska Stalowe Odporne na Korozję.
RE ? Łożyska wału przegubowego.
REB ? Typ końcówki.
ROZPUSTNIK ? Precyzyjny lotniskowiec.
RS ? Gumowa Poduszka na Poduszkę, Brak Przeznaczenia Do Smarowania.
RSC ? Gumowa wkładka cylindryczna.
RSU ? Tak samo jak Rs Z wyjątkiem Zbrojonego Paskiem Stalowym Odpornym na Korozję.
S ? Znany jako Typ Aerolitu dla Samolotu, Kilka Specjalnych Rozmiarów Samolotu.
S ? Małe wymiary cala Rozmiary.
S HD Pyłoszczelny kołnierz, Poduszka Sadd.
S K Łożyska widełkowe wewnętrzne (EG S1113K).
S KD Pyłoszczelny kołnierz, Seria Poduszki Sadd.
S KT Blokada mimośrodowa dla szerokiego wewnętrznego łożyska pierścieniowego (EG Sll08Kt).
S KTD Pyłoszczelny kołnierz, Poduszka Sadd.
S WD Pyłoszczelny kołnierz, Saod Or Saodd Poszewka na poduszkę.
SA ? Bezpośrednie zamontowanie łożyska kulkowego Oznaczenie serii (jednostka łożyska wymiennego Mub Series) Jednolity labirynt zamknięty zewnętrzny, samonastawny łożysko.
SA KD Pyłoszczelny kołnierz tylko dla blatu Sadd.
SA WD Pyłoszczelny kołnierz, Seria Poduszki Sadd.
SMUTNY ? Oznaczenie bloku poduszki, tak samo jak serie Sa z wyjątkiem wyposaŜonego w pył uszczelniający.
SADD ? Oznaczenie bloku kuchennego, tak samo jak smoła i smarowność, z wyjątkiem pieczęci na kurz i plecy.
SAL ? Bezpośrednio zamontowana poduszka łożyska kulkowego (Seria łożysk wymiennych Psm-S lub Psm-Ts), umeblowane stałe lub pływające, zewnętrzne łożysko samonastawne.
SAN KD Pyłoszczelny kołnierz, Saod Or Saodd Poszewka na poduszkę.
SAN WD Pyłoszczelny kołnierz, Saod Or Saodd Poszewka na poduszkę.
SAO ? Bezpośrednie zamocowanie łożyska kulkowego Oznaczenie serii (jednostka łożysk wymiennych serii Muob), pojedyncze łożysko samouszczelniające labirynt zamknięte.
SAOD ? Oznaczenie bloku poduszki, takie same jak sokół, z wyjątkiem pokrytego pyłkiem uszczelniającym.
SAODD ? Oznaczenie bloku kuchennego, tak samo jak sos i lód, z wyjątkiem wyposażenia z uszczelnieniem pyłowym Obrys tylnej pyłoszczelności.
SAOL ? Tak samo jak seria Sal Z wyjątkiem Sekcji Ciężkiej.
SCS ? Zespół skrzyni biegów wału przegubowego (jednostka łożysk wymiennych serii Mub).
SM ? Łożysko przenoszenia napędu, jednostronne, zewnętrzne wyrównanie do siebie z pierścieniem wyrównującym, szeroki wewnętrzny pierścień z kołnierzem mimośrodowym.
SM b Łożysko przenoszenia napędu przemysłowego, jednorzędowe, zewnętrzne samozasylanie, szeroki wewnętrzny pierścień z mimośrodowym kołnierzem blokującym, pojedyncze uszczelnienie labiryntowe.
SM K Łożysko przenoszenia napędu, jednorzędowy, promieniowy, szeroki pierścień wewnętrzny, z kołnierza blokady mimośrodowej.
SM KB Łożysko przenoszenia napędu, jednostronne, zewnętrzne wyosiowanie, szeroki wewnętrzny pierścień z kołnierzem mimośrodowym.
SMN ? Nośnik taki sam jak w przypadku łożysk sm z serii 300.
SMN ? Łożysko przenoszenia napędu, jednostronne, zewnętrzne wyrównanie z pierścieniem wyrównującym, szeroki pierścień wewnętrzny z mimośrodowym kołnierzem blokującym, seria ciężka (bez sufiksu).
SMN ZA Wymienna łożyska dla blokad poduszek Dsao i Dsaodd.
SMN b Łożysko przenoszenia napędu, pojedyncze rzędy, zewnętrzne wyrównanie, pojedyncze uszczelnienie labiryntowe, szeroki wewnętrzny pierścień z kołnierzem mimośrodowym.
SMN K Łożysko przenoszenia napędu, jednorzędowe, promieniowe, szerokie wewnętrzne koło z mimośrodowym kołnierzem blokującym, ciężkie serie.
SMN KB Łożysko przenoszenia napędu jednorzędowe, zewnętrzne wyosiowanie, szeroki wewnętrzny pierścień z mimośrodowym kołnierzem blokującym, seria ciężka.
SMO ? Podobne do Smn z wyjątkiem dłuższego wewnętrznego pierścienia, stare oznaczenie.
SN H Blokada mimośrodowa.
SN HD Pyłoszczelny kołnierz, Blat Poduszki.
SN K Blokada mimośrodowa. Dla łożyska widełkowego wewnętrznego (EG Sn103K).
SN KD Pyłoszczelny kołnierz, Blat Poduszki.
SN WD Pył uszczelniający .Collar.
SNW ? Adapter Sleeve, Locknut i Zamiatarka.
T ? Pieczęć tylnego pyłu, gdy następuje rozmiar wału (EG T-13143 X 1-7 / 16 cali).
T ? Tylko na pudełku, wskazuje ścisłe wewnętrzne dopasowanie.
T re Obudowa, blat na poduszkę z kołnierzem na kurz.
TU ? Ramka odbiorcza, żeliwo.
W ? Szerokie łożysko ślizgowe typu Plya.
WIR ? Łożyska jednorzędowe, wewnętrzny pierścień rozszerzony o jedną stronę na podwójną szerokość.
Y ? Łożyska ślizgowe specjalne dla samolotów.
Y FWI (DB) Łożyska lotnicze, średnie obciążenie, typ zatrzymania, dupleks (Db), uszczelnienie typu Plya (EG Y96Pwidb).
? -4 Każdy numer łożyska, po którym następuje kolejna pojedyncza cyfra, wskazuje na to, że różni się ona od standardowej (w sposób przedstawiony numerem łożyska) w jednej lub wielu innych.
? -3 Każdy numer łożyska, po którym następuje kolejna pojedyncza cyfra, wskazuje na to, że różni się ona od standardowej (w sposób przedstawiony numerem łożyska) w jednej lub wielu innych.
? -2 Każdy numer łożyska, po którym następuje kolejna pojedyncza cyfra, wskazuje na to, że różni się ona od standardowej (w sposób przedstawiony numerem łożyska) w jednej lub wielu innych.
? ZA Typ statku powietrznego średniego.
? ZA Wąski typ serii.
? ZA Oryginalny maksymalny (typ napełnienia) (przestarzałe dla większości rozmiarów) (zastąpione przez W).
? AK Typ zatrzymania momentu obrotowego, seria samolotów (EG Aw5Ak).
? b Sferyczna OD
? BF Szerokie wewnętrzne łożysko pierścieniowe, ząbkowane, odlewane.
? BR Bronze Retainer, wytłoczony tylko na pudełku.
? BS Zewnętrzny Samonastawny Typ Torque Tube Type (EG Kp25B)
? BT Specjalna wymiana Caterpillar.
? CL, 2, Oznacza ostatnią wewnętrzną zmianę konstrukcji, wymiary
? CN Specjalne Łożyska, Narzędzie pneumatyczne Chicago.
? CR Tylko na pudełku przeznaczonym wyłącznie do wyznaczania składu.
? re Osłona smarownicy stalowej po jednej stronie łożyska.
? DB Dupleks Powrót do początku.
? DD Osłona smarownicy stalowej po obu stronach łożyska.
? DDG Double Shield, Snap Ring I Groove na OD Zewnętrznego Pierścień.
? DF Dupleks Face-To-Face.
? DG Pojedyncza Tarcza, Pierścień Zaczepowy I Groove Na OD Na Boku Opposite Shield.
? DT Dupleks tandemowy.
? DU Dupleksowa uniwersalna podkładka do mocowania Db, Df lub Dt.
? DUH Dupleks uniwersalny, ciężki ładunek.
? DUL Duplex Uniwersalny, Deload Light.
? DUM Duplex Uniwersalny, Średni Ładunek.
? mi (Ciąg dalszy przez czterocyfrową cyfrę) Specyfikacja klienta.
? fa Syntetyczna maska ​​kauczukowa i filcowa, wbudowana w integralną część mechani-uszczelnienia na szerokich łożyskach wewnętrznych.
? FT Pełny typ (bez zatrzymania).
? sol Pierścień Zatrzaskowy I Groove Na OD Z Zewnętrznego Pierścień.
? GE Suffix dla kilku wąskich serii.
? H Ciężkie serie samolotów.
? K Najnowsze typowe gniazda Conrad (Non-Filling Slot).
? KD Typ Conrad, pojedyncza osłona.
? KDD Typ Conrad, podwójnie ekranowany.
? KI Również Łożyska Śmigłowców Lotniczych.
? KL Przemysłowe przenoszenie napędu, łożysko kulkowe, szeroki wewnętrzny pierścień, pojedyncze uszczelnienie.
? KL Konstrukcja Conrad, pojedynczy mechanizm uszczelnienia.
? KLB Przemysłowe przenoszenie napędu, łożysko kulkowe, szeroki wewnętrzny pierścień, pojedyncze uszczelnienie, zewnętrzne wyrównanie.
? KLD Konstrukcja Conrad, pojedyncza uszczelka mechaniczna, pojedyncza osłona.
? KLL Łożysko przenoszące przemysłowe, szeroki wewnętrzny pierścień, podwójne uszczelnienie.
? KLL Konstrukcja Conrad, podwójne uszczelnienie mechani.
? KT Szeroki typ wewnętrzny, aby określić zmianę rozmiaru pierścienia zewnętrznego od oryginalnego projektu.
? KT Pojedynczy Felt Seal, Konrad Construction.
? KTD Budowa Conrada, Jeden Felt Seal, jedna Tarcza.
? KTT Podwójny Felt Seal, Konrad Construction.
? KVL Konstrukcja Conrad, pojedynczy mechanizm uszczelnienia.
? KVLD Konstrukcja Conrad, pojedyncza uszczelka mechaniczna, pojedyncza osłona.
? KVLL Konstrukcja Conrad, podwójne uszczelnienie mechani.
? KVT Pojedynczy Felt Seal, Konrad Construction.
? KVTD Konstrukcja Conrad, jednolity stopień uszczelnienia, pojedyncza osłona.
? L Gwint lewy, typ końcówki.
? L Uszczelnienie mechaniczne z jednej strony jednorzędowych promieniowych i szerokich wewnętrznych łożysk pierścieniowych.
? LD Mechani-Sealed z jednej strony, Plate Shield On Other.
? LF Uszczelniona mechanicznie Jedna strona Z Filcem lub Składem pomiędzy Członkami Pieczęci.
? LL Mechani-uszczelki Obie strony łożyska, promieniowe i szerokie wewnętrzne typu.
? LLF Mechani-Uszczelnienia Obie strony Nosy Z Filcu lub Składu Pieczęć Członków.
? LLG Double Mechani-Seal, pierścień zaciskowy I Groove na OD Zewnętrznego Pierścień.
? M Męska trzpień, typ końcówki.
? MBR Obróbka z brązu (tylko na stemplowanym pudełku).
? MS Oznaczenie rozmiaru stemplowania, jednostka kołnierza.
? MSR Uchwyt z blachy stalowej (tylko na stemplowanym pudełku).
? N Jedno osłonięte łożyska Bliżej dopasowana tarcza smarująca z większą ilością ziemi na łożyskach.
? N Seria 6000. Stary Amerykanin Szerokość W calach. (Uwaga: seria 6000 bez sufiksu „N” to europejska szerokość metryczna).
? N Łożyska dwurzędowe serii 5000. Stary amerykanski, wąski szerokość przed Sae Standards. (Uwaga: seria 5000 bez sufiksu „N” jest obecna w standardowej szerokości Sae).
? NP Pojedynczy, nieprzemakalny pieczęć Plya.
? NPP Dwa nieuwalniające się uszczelki Plya.
? P Pieczęć Plya Po Jednej stronie Łożyska.
? PP Plya-Pieczęć Z Obaj stroną Łożyska.
? PW Dodatkowy promień promieniowy, seria oporowa typu 7000.
? R Typ końcówki prawego gwintu.
? S Solid Shank, Rod-End Type.
? S Zewnętrzny Samonastawny Rodzaj, Sferyczna Powierzchnia Na OD jest dopasowana do wewnętrznej sferycznej powierzchni Dodatkowego Pierścienia o prostym lub płaskim OD używanym do wyznaczania łożysk wewnętrznych jedno i dwurzędowych oraz szerokich wewnętrznych łożysk.
? SMBR Silikon, Obróbka Procesowa Brązowa.
? SR Stalowy retainer.
? T Felt Seal Po jednej stronie łożyska.
? TD Pojedyncza Pieczęć I Tarcza.
? TG Pojedynczy Felt Seal, Snap Ring I Groove Na OD Z Pierścień Zewnętrzny Na Boku Opposite Seal.
? TT Felt Seal Na obu stronach Łożyska.
? W (Po numerze) Szerokość wewnętrznego pierścienia w szesnastym, typu dzwonka.
? W 20 stopni w małych rozmiarach, seriach 7200 i 7300.
? W Ostatni typ pojemności (wypełnienie szczeliny).
? WD Ładowanie konstrukcji groove, pojedyncza osłona twarzy naprzeciwko rowka.
? WI Maksymalny typ (W) przeciwbieżny na pierścieniu zewnętrznym.
? WP Seria 7000 z kątem kontaktu 35 stopni, taka sama jak w przypadku Wi (zastępowana przez serie 7000Pw)

.

Call 48-604-294-014

łożyska, kulki, obudowy z łożyskami

łożyska, obudowy łożyskowe, kulki łożyskowe

 

Informacje o wojtek

handluje łożyskami, uszczelnieniami technicznym, akcesoriami łożyskowymi ponad to żeglarstwo, poezja
Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *